Iraani desinformatsioonioperatsioon kehastas meediaväljaandeid Saudi-vastase teabe edastamiseks

BuzzFeed News / Getty Images

Ligi kaks aastat jälginud teadlaste sõnul on ambitsioonikas veebipõhine desinformatsioonikampaania, mis esines teiste suurte meediaväljaannetega, kasutas võltsitud Twitteri kontosid valeartiklite levitamiseks ja sihtis tõelisi ajakirjanikke.



Alates 2016. aasta algusest avaldas operatsioon 135 fabritseeritud artiklit veebisaitidel, mis on loodud selliste väljundite jäljendamiseks nagu Guardian, Bloomberg, Al Jazeera, The Independent, Atlantic ja Politico. Ühes näites käsitleti võltsartiklit, milles väideti, et kuus araabia riiki kutsusid FIFA -d üles Katarilt 2022. aasta maailmameistrivõistluste võõrustaja rollist. kajastas Reuters , mis põhjustas teistes müügikohtades desinformatsiooni levitamise. Reuters tagasi tõmmatud selle lugu, kui ta taipas, et teave pärineb veebisaidilt, mis oli jäljendanud tõelist Šveitsi uudisteväljaannet, kuid mõned teistest müügikohtadest pärinevad valed lood jäävad võrku.

See rõhutab lihtsalt seda, kui raske on teavet kontrollida, kui halvad näitlejad levitavad tahtlikult pahatahtlikku sisu ja võivad nende motivatsiooni varjata, ütles politseijuht Ron Deibert. Kodanikulabor Toronto Ülikooli Munk Schoolis, uurimisrühm, kes viis läbi analüüsi ja avaldas selle uues aruandes .



Deibert ütles BuzzFeed Newsile, et see operatsioon näitab, kuidas mitmed riiklikud ja valitsusvälised osalejad kohtlevad sotsiaalmeediat desinformatsioonilaborina.



Citizen Lab jõudis mõõduka enesekindlusega järeldusele, et võrgustik on seotud Iraani osalejatega pärast domeenide, artiklite ja Twitteri kontode analüüsimist muu teabe vahel ning selle ühendamist Facebooki ja FireEye avaldatud uurimuste tulemustega. Citizen Lab ei leidnud tõendeid selle seostamiseks Iraani valitsusega, kuid jõudis järeldusele, et operatsioon keskendus Saudi-vastaste narratiivide levitamisele.

Jääb teadmata, kes juhtis ja viis läbi desinformatsiooniprotseduuri, mille Citizen Lab nimetas Endless Mayflyks.

Aruanne pakub uut olulist teavet võltsitud uudiste veebisaitide ja võltsartiklite lööbe kohta, mis on alates 2016. aastast kontrollimist ja meedia tähelepanu äratanud. Ühes tuntud näites avaldas Belgia ajalehte Le Soir jäljendav veebisait valeloo väites toonase kandidaadi Emmanuel Macroni kampaaniat Prantsusmaa presidendiks saamise eest rahastab Saudi Araabia. Teises näites uuris BuzzFeed News valeartiklit saidilt, mis esines Guardianina ja leidis, et see on Venemaa meedias kiiresti võitnud .



Deibert ütles, et Citizen Lab avaldas oma leiud, kuna operatsioon kasutas desinformatsiooni levitamiseks uusi meetodeid ning teadlased, ajakirjanikud ja avalikkus peavad olema teadlikud, kui kiiresti need toimingud arenevad.

Ta ütles, et on oluline endale meelde tuletada, et Venemaa desinformatsioon pole ainus mäng linnas. See illustreerib, kui raske on omada tervet avalikku ruumi, kui meil on loodud ökosüsteem, mis edendab vastupidist ... see on ideaalne keskkond desinformatsiooni levitamiseks.

Kodanikulabor

Citizen Lab alustas 2017. aasta aprillis uurimist, millest sai Endless Mayfly pärast seda, kui Redditile postitati võltsitud domeenis independent.co.ukuk avaldatud artikkel. Lugu ilmus veebisaidile, mis kopeeris Ühendkuningriigi uudisteväljaande Independent kujunduse. Lugu väitis valesti, et Theresa May üritas Brexiti tagajärgedest pääseda, suudeldes veenvalt Araabia režiimidele. Lisaks domeeninime üksikasjade analüüsimisele tuvastas labor loo levitamiseks kasutatud sotsiaalmeedia kontod.



Aja jooksul jälgisid teadlased 11 operatsioonis kasutatud võltsitud Twitteri isikut. Endless Mayfly loodud isikud olid tavaliselt õhukesed, piiratud sügavusega peale Twitteri biograafia ja kitsa teemaderingi säutsumise ajalugu. Aruandes öeldakse, et isikute hulka kuulusid võltsitud õpilased, ajakirjanikud ja aktivistid.

Need isikud säutsusid valeartikleid ja mõnel juhul võtsid otsese sõnumi kaudu ühendust seaduslike ajakirjanikega, et proovida neid sisu veelgi võimendada.

Lõputud Mayfly Twitteri persoonid säutsusid korduvalt linke ebaautentsetele artiklitele, kasutasid strateegiliselt Twitteri mainimisi, mis olid suunatud väljakujunenud ajakirjanikele ja aktivistidele, postitasid ebaautentsete artiklite ekraanipildid ning saatsid ajakirjanikele ja aktivistidele privaatsõnumeid.

Samuti märkasid nad, et võltsitud artiklid võltsitud veebisaitidel kustutati sageli pärast sotsiaalmeedias haaramist.

Tavaliselt kustutas Endless Mayfly pärast ebaautentsete artiklite Twitterisse postitamist, kolmandate osapoolte võimendamist või peavoolumeedia kajastamist sisu ja suunas külastajad seaduslikesse meediaväljaannetesse, kus nad esinesid.

Deibert ütles, et see taktika võib mõnele jätta mulje, et võltsitud lugu ilmus algselt päris saidil.

Ta ütles, et osa sotsiaalmeedia omadustest on lühike tähelepanu ja kõrgel tasemel detailidele keskenduvad inimesed. See tundus meile uuendusena desinformatsioonitaktikas.

Aruandes nimetatakse seda tehnikat lühiajaliseks desinformatsiooniks, sest sõnum jääb alles, kuigi tõendid on lühiajalised.

Endless Mayfly kohandas oma lähenemist aja jooksul. 2017. aasta suvel eemaldus see valeartiklite majutamiseks seadusliku meediaväljaannete võltsitud domeenide loomisest. Selle asemel kasutas ta võltsitud Twitteri isikuid, et avaldada veebisaitidel artikleid, mis võimaldavad avalikkusel postitada sisu, näiteks Medium ja BuzzFeed.

Ühel juhul pani see vale lugu buzzfeed.com kogukonna jaotises. See jaotis võimaldab avalikkusel oma sisu postitada ja see on eraldi domeenist buzzfeednews.com, kus see lugu ilmub. Kõnealune artikkel väitis valesti, et kuus araabia riiki olid FIFA -le öelnud, et nad on vastu sellele, et Katar korraldab 2022. aasta maailmameistrivõistlused. Postitus eemaldati, kui BuzzFeed News sai teada selle olemasolust pärast Citizen Labi aruande eelkoopia saamist. Analüütika andmetel sai postitus enne eemaldamist kokku 17 vaatamist.

„Kuigi jaotis Ühendus on BuzzFeedi publikule suurepärane koht positiivse ja originaalse sisu jagamiseks, ei salli me postitusi, mis rikuvad meie juhiseid - mis keelavad„ petlikud ”ja„ petturlikud ”postitused, ütles ettevõtte pressiesindaja Matt Mittenthal. avaldus meilile. Eemaldasime selle kirje kohe, kui meile see teatavaks tehti, ja oleme valvsad BuzzFeedi hoidmisel sellistest võltsuudistest ja desinformatsioonist, mis on levinud mujal Internetis. ”

BuzzFeedi kogukonda üles laaditud valeartikkel väitis, et Šveitsi veebiväljaanne Reuters ja Local olid väidete allikaks, et Araabia riigid on Katari maailmameistrivõistluste vastu. Tegelikult oli Reuters petetud aastal ilmunud võltsartiklist veebisait, mis on maskeeritud kohalikuks . Endless Mayfly jätkas vea kasutamist isegi pärast seda, kui Reuters selle kolmanda osapoole saitidele postitamise strateegia osana tagasi võttis.

Kodanikulabor

Deibert ütles, et labor on uurimise käigus leidnud teavet, mis seob Endless Mayfly Iraaniga, kuid olulisi uusi tõendeid saabus augustis 2018. Sel kuul Facebook ja küberturvalisuse ettevõte FireEye teatasid, et on tuvastanud sotsiaalmeedia kontode ja veebisaitide võrgustiku, mis on osa Iraani teabeoperatsioonist. Paljusid nende ettevõtete tuvastatud kontosid ja veebisaite on Citizen Labi andmetel kasutatud ka Endless Mayfly sisu võimendamiseks. Peagi võtsid Google ja Twitter samade võrkude vastu meetmeid riigi rahastatav tegevus ja kooskõlastatud manipuleerimine.

Deibert ütles, et see andis olulise välise kinnituse sellele, mida tema meeskond leidis. Kuid ta rõhutas ka seda, et omistamine on raske, kui erineva motivatsiooniga näitlejad, kes võivad erinevatel põhjustel samale narratiivile läheneda.

See on väga räpane ökosüsteem - just sellepärast toimuvad teil seda tüüpi toimingud, lootes narratiivi välja lükata ja seda võimendada, ütles ta.

Need, kes soovivad mingil põhjusel teabeoperatsioone käivitada, näevad seekord katsetamist selles, mis töötab, mis ei toimi, ja sellel, mis avaldab kõige väiksemat pingutust.

Lõppkokkuvõttes öeldi aruandes, et on raske kindlaks teha, kui suurt mõju Endless Mayfly avaldas, välja arvatud juhuslik edu meediaväljaannete petmisel.

Ehkki on tõendeid selle kohta, et ebaautentsete artiklite ja isikutega suheldi klikkide, retweetide ja peavoolumeedia kajastuste põhjal, on ebaselge, mil määral toimingud avalikku arvamust mõjutasid.

PARANDUS

Mai. 14, 2019, kell 13:23

BuzzFeedi pressiesindaja Matt Mittenthali perekonnanimi oli selle loo algversioonis valesti kirjutatud. (Jah, see on piinlik viga.)

Lisateavet veebipõhise desinformatsiooni kohta